Projekty

Projekty i programy zewnętrzne realizowane w szkole.


Poniżej najnowsze artykuły związane z wydarzeniami dotyczącymi projektów realizowanych w szkole.

Mali studenci

W roku szkolnym 2024/2025 klasa 2D i 3F będzie brała udział w projekcie Mały Medyk organizowanym przez Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu. Uczestnictwo w projekcie umożliwia dzieciom kontakt z najnowszymi osiągnięciami nauki i naukowcami oraz rozwijanie własnych pasji naukowych. Daje także szansę dzielenia się nimi ze swoimi rówieśnikami. Uczniowie raz w miesiącu będą uczestniczyli w wykładach organizowanych przez UM, które zakończą się w czerwcu 2025 r. Mamy nadzieję, że dzięki temu nauka stanie się dla dzieci niesamowitą przygodą i osobistym przeżyciem. Będzie to także nowe doświadczenie dydaktyczne dla wykładowców akademickich, gdyż dzieci są zupełnie innymi odbiorcami niż studenci uczelni wyższych.
11 października 2024 roku w auli Centrum Kongresowo – Dydaktycznego odbyła się uroczysta inauguracja Projektu Mały Medyk, w której udział wzięło ponad 400 uczniów z Poznania i okolic. Mali studenci otrzymali indeksy, złożyli ślubowanie oraz wysłuchali uroczystego Gaudeamus.

Projekt Uniwersytetu Dzieci "Ciekawscy trzecioklasiści - rok z Uniwersytetem Dzieci

Projekt wpisuje się w założenia polityki oświatowej w każdym z obszarów i realizuje cele edukacji wczesnoszkolnej zawarte w podstawie programowej. Dzięki temu uzupełniać pracę z podręcznikiem lub stanowić ciekawą alternatywę.
Projekt zakłada realizację lekcji z Uniwersytetem Dzieci tworząc kompletny trening kompetencji przyszłości – tych, których dzieci potrzebują na co dzień i będą potrzebować w dalszej edukacji, a także w dorosłym życiu, aby móc odnaleźć się w dynamicznie zmieniającym się świecie. Są to m.in. krytyczne myślenie, kreatywne rozwiązywanie problemów, współpraca, zarządzanie emocjami czy zdolność uczenia się przez całe życie.
Uczniowie będą pracować z interaktywną planszą - narzędziem online, z którym można pracować przez cały okres trwania projektu. Na planszy, pod różnymi elementami obrazka, zostały ukryte zadania i zagadki dla uczniów, których celem jest trening kreatywnego myślenia i rozbudzanie dziecięcej ciekawości
Lidia Kościelska

Projekt Uniwersytetu Dzieci „Młodzi obywatele. Jak poznać kraj, w którym mieszkamy?”

Klasa 2C bierze udział w projekcie Metodą Pytań i Doświadczeń* . Metoda ta wspiera uczniów w kształtowaniu patriotycznej postawy oraz rozwija ich wrażliwość kulturową.
Metoda Pytań i Doświadczeń powstała we współpracy z naukowcami i ekspertami. Jej najważniejszym założeniem jest rozbudzanie u dzieci ciekawości, która potęguje chęć poznawania inspirującego świata nauki i odkrywania własnych pasji. Metoda ta uczy pracować projektowo oraz rozwija myślenie naukowe, oparte na stawianiu pytań, planowaniu procesu badawczego i wyciąganiu wniosków z przeprowadzonych doświadczeń.
W czasie zajęć uczniowie zdobędą wiedzę na temat ważnych symboli narodowych i obchodów Święta Niepodległości. Poznają kroki polskiego tańca narodowego, wykonają drzewa genealogiczne oraz porozmawiają o ochronie zabytków. Pracując z mapą, poznają dialekty i gwary występujące w różnych regionach Polski oraz mniejszości narodowe zamieszkujące w naszym kraju. Przygotują projekt wymarzonej przestrzeni i zrozumieją, że mogą uczestniczyć w życiu społecznym i wyrażać swoją opinię w istotnych dla nich sprawach.

Joanna Jurek

Matematyczne pory roku

Regulamin turnieju - kod QR

Projekt Edukacyjny "Z kulturą mi do twarzy"

W roku szkolnym 2023/2024 nasza szkoła po raz drugi bierze udział w Międzynarodowym Projekcie Edukacyjnym "Z kulturą mi do twarzy".
Celem projektu jest formowanie u uczniów poczucia godności własnej osoby oraz wprowadzanie uczniów w świat wartości w tym: współpracy, solidarności, altruizmu, szacunku dla godności innych osób, patriotyzmu i szacunku dla tradycji. Projekt ma na celu wskazywanie wzorców postępowania i budowanie relacji społecznych, sprzyjających bezpiecznemu rozwojowi ucznia.

„Laboratorium przyszłości”

W ramach Projektu „Laboratorium przyszłości” szkoła otrzymała mikroskopy optyczne. Uczniowie korzystali z nich w ramach lekcji biologii w klasie 5 i 6. Zostały także wykorzystane podczas kółek zainteresowań z przyrody i biologii. Uczniowie obserwowali wybrane preparaty. Mogli również wykonać własne preparaty np. ze skórki cebuli, liści brzozy. Zainteresowanie wśród dzieci było duże a obserwacjom nie było końca.
Podczas kółka zainteresowań z biologii uczniowie, dzięki teleskopowi optycznemu mogli poznać zasadę jego działania. W początkowej fazie uczniowie złożyli teleskop i starali się nauczyć jego obsługi. Dowiedzieliśmy się w jaki sposób działa ten przyrząd oraz co można nim obserwować. Uczniowie z entuzjazmem podeszli do nauki jaką jest astronomia. Miejmy nadzieję, że uda nam się wkrótce poobserwować obiekty niebieskie.

Koło zainteresowań z chemii

W ramach projektu "Alfa i Omega" chętni uczniowie klas 7-8 przeprowadzają różnorodne doświadczenia chemiczne podczas zajęć pozalekcyjnych.

Zajęcia mają na celu kształtowanie umiejętności projektowania i przeprowadzania eksperymentów, prowadzenia obserwacji oraz wyciągania wniosków.

Koło fotograficzne

W bieżącym roku szkolnym chętni uczniowie klas 6 -7 mają możliwość rozwijać swoje zainteresowanie fotografowaniem.

Zajęcia koła fotograficznego odbywają się z wykorzystaniem sprzętu pozyskanego w ramach inicjatywy edukacyjnej "Laboratoria Przyszłości" realizowanej przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech.

Uczniowie do tej pory podczas zajęć mogli poznać podstawowe funkcje aparatów i kamery, a także wykonać pierwsze zdjęcia i nagrania.

#LaboratoriaPrzyszłości #Laboratoriaprzyszlosci"

"Na zajęciach praktyczno-technicznych uczniowie sześciu grup na przełomie września i października robili gofry. Wykorzystaliśmy do tego celu miksery oraz opiekacze z wymiennymi wkladkami zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Zapach gofrów było czuć w calej szkole. Dla chętnych podajemy nasz sprawdzony przepis:

2 jajka

Szczyptę soli

2 łyżki cukru

2 szklanki mleka lub wody (może być gazowana)

Pół szklanki oleju

Olejek waniliowy lub cukier wanilinowy bądź waniliowy

2 szklanki mąki

1,5 łyżeczki proszku do pieczenia

Wszystkie skladniki wymieszać, wylać na rozgrzaną, posmarowaną olejem gofrownice.

Smacznego życzy

Anna Wendeker wraz z uczestnikami zajęć

Projekty czwartoklasistów w roku szkolnym 2020/2021 (język polski)

Za nami kolejny rok szkolny, który pod wieloma względami okazał się niezwykły. W tym czasie pełnym wyzwań nikomu nie było łatwo

Strony

Bierzemy udział

Organ prowadzący

Gmina Dopiewo

www.dopiewo.pl

Kontakt

Szkoła Podstawowa im. Kawalerów Orderu Uśmiechu

ul. Malinowa 41
62-070 Dąbrówka

tel. 61 64 60 891

Education - This is a contributing Drupal Theme
Design by WeebPal.