Wyniki egzaminu ósmoklasisty zostaną ogłoszone 4 lipca 2025 roku.
Uczniowie będą mogli sprawdzić swoje wyniki online na stronie ZIU przy...
Życie stwarza wiele sytuacji, dzięki którym można uczyć się tolerancji, kształtować odpowiednie postawy wobec osób niepełnosprawnych, odmiennych kultur, poglądów, zachowań i zauważać ich obecność.
Celem innowacji „Każdy inny, wszyscy tacy sami” jest pokazanie uczniom, że ludzie różnią się od siebie, nie wszyscy są w pełni sprawni, ale to nie znaczy, że są „inni”, gorsi od pełnosprawnych. Zależy nam na budowaniu od najmłodszych lat przyjaznego stosunku do osób z niepełnosprawnością, aby dzieci nauczyły się tolerować inne dzieci, różniące się od tych zdrowych - wyglądem czy zachowaniem.
Cele ogólne innowacji:
• kształtowanie postaw społecznych u dzieci w wieku szkolnym wobec osób z niepełnosprawnością,
• uświadomienie dzieciom, że osoby z niepełnosprawnością to są tacy sami ludzie jak wszyscy inni,
• wychowanie do wartości takich jak tolerancja, akceptacja, wyrozumiałość, szacunek, wrażliwość.
Cele szczegółowe innowacji:
• budowanie przyjaznego klimatu integracji od wieku dziecięcego.
• nauka tolerancji wobec osób różniących się od nas między innymi ze względu na niepełnosprawność,
• kształtowanie postawy empatii i akceptację osób różniących się od nas,
• tworzenie postaw życzliwości wobec innych,
Metody:
• aktywizujące: warsztaty, godzina wychowawcza, imprezy okolicznościowe
Formy:
• grupowa,
• indywidualna,
Plan działań związany z realizacją innowacji:
L.p. Zadanie Termin
1. Tydzień integracji
- wyjaśnienie pojęć: niepełnosprawność, integracja, tolerancja, szacunek, wyrozumiałość; Grudzień 2018
2. Stworzenie tablicy informacyjnej dot. niepełnosprawności,
- znane osoby niepełnosprawne, sportowcy Grudzień 2018/styczeń 2019
3. Zorganizowanie wystawy prac plastycznych w szkole, pt. „Każdy inny, wszyscy tacy sami”
Luty 2019
4. Światowy Dzień Zespołu Downa
- uczniowie tego dnia ubierają dwie różne skarpetki, jako symbol tego dnia Marzec 2019
5. „ 2 kwietnia bądź niebieski”
Kwiecień Światowym Miesiącem Wiedzy na Temat Autyzmu Kwiecień 2019
Autorzy innowacji Grażyna Rutowska, Damian Stanisławski
Oddziały/grupy objęte innowacją 1-3, 4-8
Planowany termin realizacji grudzień 2018 – kwiecień 2019
Realizatorzy innowacji 1. Grażyna Rutowska
2. Damian Stanisławski
3. Marta Piniarska
4. Teresa Janicka-Hołysz
5. Krystyna Dorna
ul. Malinowa 41
62-070 Dąbrówka
tel. 61 64 60 891