Z okazji zbliżających się świąt zachęcamy uczniów do wzięcia udziału w konkursie rzeźbiarskim polegającym na wykonaniu przestrzennej figury...
W marcu i kwietniu podczas innowacyjnych zajęć świetlicowych z geografii poznaliśmy kontynenty leżące głównie na półkuli południowej, tj. Afrykę, Australię i Antarktydę. Dowiedzieliśmy się, że na tych kontynentach można spotkać różnego rodzaju pustynie poczynając od kryterium materiału, który ją buduje, tj. piaszczystą, żwirową i skalistą, czy temperatury, jaka na niej panuje – pustynia gorąca i lodowa. Dowiedzieliśmy się także, że pustynia wbrew pozorom nie jest to obszar całkiem pusty, jak sama nazwa wskazuje/określa, i można tu spotkać ciekawe organizmy żywe z charakterystycznymi przystosowaniami do panujących ekstremalnych warunków, jak choćby wielkie uszy u zwierząt, czy kolce i warstwa kutyny u roślin.
Poznaliśmy rasy ludzkie wspomnianych wyżej kontynentów, podział polityczny oraz ich największe atrakcje, m.in. Wielką Rafę Koralową w Australii, wodospad Wiktorii między Zambią a Zimbabwe, tradycyjne budownictwo afrykańskie m.in. w mieście Timbuktu i Dżenne, piramidy w Gizie, miasteczko Mos Espa - jedno z najbardziej znanych miejsc na Saharze, które wybudowano... w latach 70. XX wieku na potrzeby kręcenia słynnych „Gwiezdnych Wojen”.
Podobnie jak w poprzednich miesiącach w procesie poznawczym kontynentów pomogły uczestnikom zajęć autorskie prezentacje multimedialne przedstawiające wspomniane zagadnienia opatrzone w fotografie czy podróżnicze filmy dydaktyczne oraz autorskie karty pracy wraz z mapkami konturowymi kontynentów, które uczniowie uzupełniali samodzielnie, a także malowali mapki-kolorowanki z występującymi tam charakterystycznymi zwierzętami.
ul. Malinowa 41
62-070 Dąbrówka
tel. 61 64 60 891