Świetlica

Janusz Korczak: „Nie zmuszajmy dziecka do aktywności, lecz wyzwalajmy aktywność. Nie każmy myśleć, lecz twórzmy warunki do myślenia. Nie żądajmy, lecz przekonujmy. Pozwólmy dziecku pytać i powoli rozwijać jego umysł tak, by samo wiedzieć chciało.”

Czas pracy świetlicy od godz. 7.00 do 17.00


Poniżej najnowsze artykuły związane z wydarzeniami oraz projektami dotyczącymi świetlicy szkolnej.

Projekt edukacyjny "Największe atrakcje kulturowe kontynentów"

Od 18 stycznia w świetlicy szkolnej realizowany jest projekt edukacyjny pt. "Największe atrakcje kulturowe kontynentów". Wspólnie z klasami 2 poznajemy charakterystyczne obiekty antropogeniczne różnych zakątków świata.

W styczniu oraz lutym obejrzeliśmy najbardziej popularne budowle położonych blisko siebie lądów, tj. Europy, Azji oraz Afryki. Następnie kolorowaliśmy wybrane z nich oraz samodzielnie malowaliśmy te, które najbardziej nam się spodobały.

Nasze działania można obejrzeć w galerii poniżej.

Poznajemy sporty i aktywności zimowe

Nasze kochane Świetliki wróciły niedawno po feriach do szkoły jak i również do świetlicy.

Koniec ferii był bardzo mroźny i śnieżny, co sprzyja zabawom na śniegu, lepieniu bałwana i innym formom aktywności. Dzieci podczas zajęć zapoznały się z różnymi rodzajami sportów zimowych, czego efektem były prace plastyczne. Na podstawie zdobytej wiedzy Świetliki uczestniczyły w quizie wiadomości dotyczącym form aktywności zimowych, uprawianiu sportów zimowych oraz bezpieczeństwie z tym związanym.

Podczas śnieżnej pogody dzieci lepiły ze śniegu bałwana na boisku szkolnym, jak i również wykonywały bałwana z drewnianych klamerek.

Zwierzęta zimą

Zima, uznawana za najzimniejszą porę roku, jest bardzo trudnym okresem przede wszystkim dla leśnych zwierząt oraz ptaków. Mrozy i opady śniegu powodują, że mają one utrudnione możliwości przede wszystkim w zdobyciu pokarmu. Z tego względu, tematyka pomocy zwierzętom podczas zimy została poruszona także na zajęciach świetlicowych, aby uwrażliwić najmłodszych na potrzeby dokarmiania i niesienia pomocy zwierzętom, w szczególności zimą.

Uczniowie najmłodszych klas mieli okazję obejrzeć filmy edukacyjne, mówiące o sposobach zwierząt na przetrwanie zimy, rozwiązywali zagadki o zwierzętach, a także poznawali ich przysmaki. Świetliki wymieniały się również wiedzą o potrzebach zwierząt oraz doświadczeniami odnośnie możliwości niesienia im pomocy.

Maski karnawałowe

Trwa karnawał, który jest okresem radości i zabawy w związku z tym, w ramach zajęć w świetlicy, uczniowie klas młodszych wykonywali maski karnawałowe. W trakcie wykonywania masek dzieci rozwijały swoje umiejętności plastyczno – manualne pracując zespołowo lub indywidualnie.

Tworzenie masek sprawiło uczniom mnóstwo radości. Do ich wykonania  używali kolorowego papieru, farb, pasteli, a także bibuły, brokatów, cekinów oraz błyszczących ozdób i wielobarwnych piórek.

Powstały maski w różnych kształtach, a także maski w stylu weneckim. Każda maska stanowiła małe dzieło sztuki. Wykonane maski zostały wyeksponowane na uśmiechniętych i radosnych buziach uczestników.

Rozstrzygnięcie konkursu "Się gra się ma"- wyniki!

Z radością informujemy, że pod koniec stycznia rozstrzygnięty został konkurs "Się gra się ma.... Playroom z wyobraźni " w którym zajęliśmy zwycięskie 20 miejsce.

W konkursie rywalizowało ze sobą prawie 500 szkół z całej Polski, z czego 30 szkół z największą ilością głosów zostało zwycięzcami Nagrody II Stopnia i wygrało zestawy gier planszowych do świetlicy szkolnej.

Dziękujemy wszystkim za każdy oddany głos!

Innowacja „W świecie wody - obserwuję, doświadczam, rozumiem” w grudniu

W grudniu podczas innowacji przyrodniczej zaprezentowane zostały kolejne dwa bloki tematyczne, a mianowicie „POZNAJEMY BUDOWĘ WODY” oraz „SKĄD BIORĄ SIĘ ZANIECZYSZCZENIA WODY I JAK DBAĆ O WODĘ?”. Najpierw jednak dokończyliśmy poprzednie zagadnienie pt. „Poznajemy krajobraz lodowcowy”.

Tym razem dowiedzieliśmy się, jak tworzy się lód lodowcowy, jak poruszają się lodowce i lądolody oraz jakie zwierzęta potrafią żyć w tak trudnych i surowych warunkach. Następnie zobaczyliśmy, jak zbudowana jest cząsteczka wody, rysowaliśmy schemat jej budowy poznając przy tym jej elementy składowe (wodór-H i tlen-O). Na finiszu odpowiedzieliśmy sobie na zasadnicze pytania, skąd biorą się wszelkie zanieczyszczenia w wodzie, co powodują w przyrodzie i życiu człowieka oraz jak im przeciwdziałać. Obejrzeliśmy sobie również przykłady organizmów świadczących o wodzie bardzo czystej, czystej i zanieczyszczonej. W ramach podsumowania zadaniem dzieci było wykonanie własnej pracy plastycznej pt. „Jak dbać o wodę na co dzień?” oraz pomalowanie kolorowanek zawierających cenne wskazówkami, jak to robić.

"W ŚWIECIE BAŚNI ANDERSENA"- projekt edukacyjny w grudniu

Od październiku 2020r. na zajęciach świetlicowych realizujemy projekt edukacyjny pt. „W świecie baśni Andersena" część 2, którego głównym celem jest popularyzowanie wybranych baśni tego duńskiego znakomitego pisarza. Dotychczas poznaliśmy następujące jego baśnie: „Nowe szaty cesarza”, „Dzielny ołowiany żołnierzyk”, „Świniopas” i „Calineczka”. Tym razem przyszła kolej na zaznajomienie się z kolejnymi dwoma utworami, a mianowicie „ROZBITĄ BUTELKĄ” i "CHOINKĄ".

Poznane w grudniu baśnie, nieco smutne i nostalgiczne, za to z pięknymi morałami, nauczyły nas, że zawsze warto być sobą bez względu na okoliczności, oraz to, że należy cenić każdy dzień w życiu i cieszyć się z tego co się ma, zarówno z rzeczy małych jak i dużych, a szczególnie z beztroskiego okresu dzieciństwa i bycia młodym.

Poniżej prezentujemy wybrane zdjęcia z naszych działań w ramach projektu.

Wyniki konkursu plastycznego „ Się gra, się ma…Playroom z wyobraźni”

Z radością chcemy zakomunikować, że w wyniku głosowania Szkolne Jury w konkursie plastycznym „Się gra, się ma…Playroom z wyobraźni” na projekt świetlicy marzeń w dniu 04.12.2020r. wybrało trzy zwycięskie prace. Spośród prawie 150 nadesłanych prac uczniów - prace uczennic Marysi Gałeckiej, Julii Napierały i Leny Norsesowicz zostały docenione i wyróżnione pod kątem wartości artystycznych, doboru środków wyrazu plastycznego oraz zgodności z tematem konkursu.

Prace zostały wysłane do organizatora konkursu. Nagrodą jest stworzenie Playroomu z Wyobraźni (tj. remontu i aranżacji świetlicy na podstawie zwycięskiego pomysłu dziecka zaaranżowanego przez architekta) o łącznej wartości 20 000 zł.

Trzymamy kciuki za nasze laureatki!

Przypominamy, że w dalszym ciągu do 22 grudnia trwa głosowanie na naszą szkołę o wygraną jaką jest wyposażenie świetlicy w zestaw gier.

To od nas zależy, czy spośród 464 zgłoszonych szkół będziemy w zwycięskiej 30.

www.siegrasiema.com/swietlice/188

Innowacja „W świecie wody - obserwuję, doświadczam, rozumiem” w listopadzie

W listopadzie podczas innowacji przyrodniczej zaprezentowane zostały następujące bloki tematyczne, a mianowicie „DOWIADUJEMY SIĘ, CO CIEKAWEGO WODA TWORZY POD ZIEMIĄ” oraz wstępnie „POZNAJEMY KRAJOBRAZ LODOWCOWY”. Tym razem uczestnicy dowiedzieli się, że podobnie jak na powierzchni Ziemi woda występuje pod jej powierzchnią w formie jezior i rzek podziemnych. Odpowiedzieliśmy sobie przy tym na podstawowe pytanie, skąd w ogóle bierze się woda pod Ziemią, a oglądając bajki i filmiki edukacyjne zobaczyliśmy ciekawe zjawiska – tworzenie nacieków skalnych w jaskiniach (stalaktyty, stalagmity, stalagnaty) i gejzery na przykładzie Islandii. Poznając na fotografiach wyjątkowy krajobraz lodowcowy dotknęliśmy zagadnienia, czym różni się lodowiec od lądolodu i gdzie występuje na naszym globie.

W ramach podsumowania i utrwalenia nowych wiadomości uczniowie wykonywali samodzielnie prace plastyczne prezentujące „Wody podziemne i jaskinie”. A w nawiązaniu do gejzerów uczestnicy obejrzeli również doświadczenia z cyklu ”Woda pod ciśnieniem”.

„W ŚWIECIE BAŚNI ANDERSENA” część 2 - projekt edukacyjny w listopadzie

W listopadzie podczas świetlicowych zajęć poznaliśmy kolejne baśnie naszego znakomitego pisarza Hansa, a mianowicie „ŚWINIOPASA” oraz „CALINECZKĘ”. Świniopas nauczył nas, że nie należy oceniać ludzi tylko z wyglądu, ponieważ najpierw trzeba poznać ich lepiej, a następnie dokonać oceny. Natomiast maleńka dziewczynka o imieniu Calineczka przeniosła nas w krainę swoich marzeń, którym były dążenia do wolności i piękna. Opowiedziała nam przy tym o ukochaniu świata przyrody, słońca, ciepła, kwiatów i ptaków, a także o tęsknocie za tym co piękne, ciepłe i jasne, delikatne i kruche, niepowtarzalne i dalekie.

Przy omawianiu baśni mieliśmy okazję do dyskusji na temat własnych postaw w stosunku do innych ludzi oraz swoich marzeń - zarówno tych dużych jak i tych małych, ale często jak się okazuje nawet ważniejszych.

Poniżej prezentujemy wybrane zdjęcia z naszych różnorodnych działań wynikających z projektu.

Strony

Bierzemy udział

Education - This is a contributing Drupal Theme
Design by WeebPal.