Z okazji zbliżających się świąt zachęcamy uczniów do wzięcia udziału w konkursie rzeźbiarskim polegającym na wykonaniu przestrzennej figury...
Wiele jest sposobów na omawianie z uczniami lektury. Niektórzy tworzą komiksy, inni przygotowują lapbooki lub książki obrazkowe. A moi uczniowie z klasy 5d i 5c zmieścili ostatnio treść książki „Tajemniczy ogród” Frances Hodgson Burnet w pudełkach po butach i jednym trochę większym.
Metoda i jej nazwa pochodzą z blogu: https://kreatywnapedagogika.wordpress.com/2017/11/19/lektura-w-pudelku/,
a jej autorką jest Agnieszka Tomasik. Z całą pewnością uruchamia wielkie pokłady kreatywności. Pozwala pokazać własną wrażliwość i indywidualny odbiór dzieła literackiego. Z książki, którą uczniowie przeczytali, mogli wyczarować taki świat, jaki sobie wyobrazili.
Pierwszy raz pracowali tą techniką w wylosowanych grupach. Samodzielnie wyszukiwali informacji, szukali związków przyczynowo – skutkowych zdarzeń, pisali plan wydarzeń i charakterystykę Mery. Wszystko to umieścili w przepięknych i kolorowych pudełkach. Z przejęciem opowiadali o nich, prezentując w iście teatralnym stylu rekwizyty kojarzące się z lekturą, quizy, kalambury i krzyżówki. Efekty pracy wspaniałe, a treść powieści lepiej zapamiętana. “Pudełko” będzie też doskonałe podczas powtórki!
ul. Malinowa 41
62-070 Dąbrówka
tel. 61 64 60 891