W związku z pismem Rzecznika Praw Dziecka CUS w Dopiewie opracował broszurę informacyjna dotyczącą bezpłatnej pomocy psychologicznej dla dzieci i...
Fundacja Wspierania Rozwoju Okulistyki „Okulistyka 21” od początku października prowadzi kampanię edukacyjną na temat krótkowzroczności. Projekt skierowany do rodziców dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym jest finansowany przez Urząd Miasta Poznania.
Już ponad 40% młodych ludzi w Europie ma krótkowzroczność. W czasie ostatniego roku z powodu pandemii COVID-19 liczba ta znacząco się zwiększyła. Przyczyniła się do tego nauka zdalna, przez co dzieci większość czasu spędzały przed ekranami mobilnymi, a bardzo mało na świeżym powietrzu. Celem kampanii jest propagowanie wiedzy na temat czynników występowania, metod zapobiegania i wczesnego diagnozowania krótkowzroczności.
Podczas kampanii odpowiemy na następujące pytania:
1. Dlaczego mówi się o epidemii krótkowzroczności na świecie?
2. Czy krótkowzroczność może doprowadzić do poważnych chorób oczu, pogorszenia widzenia, a nawet utraty wzroku?
3. Jak zapobiegać wystąpieniu krótkowzroczności?
4. Czy możliwe jest leczenie krótkowzroczności?
5. Jak często powinno się badać wzrok u dziecka?
6. Jakie są objawy krótkowzroczności?
7. Czy 2-3 letnie dziecko może oglądać filmy na telefonie komórkowym?
8. Ile czasu dziecko powinno spędzać na dworze?
9. Czy suplementy diety pomagają w hamowaniu krótkowzroczności?
Kampania będzie prowadzona między innymi za pomocą mediów społecznościowych, serwisu YouTube oraz telewizji. Patronat nad projektem objęło Starostwo Powiatowe w Poznaniu, Radio Poznań oraz telewizja WTK.
Więcej informacji na stronie: www.miopia.pl oraz https://www.facebook.com/okulistyka21
ul. Malinowa 41
62-070 Dąbrówka
tel. 61 64 60 891