Informujemy, że w okresie przerwy świątecznej sekretariat i administracja będą czynne w godzinach:
17.04.2025r - 8.00 - 13.00
18.04....
Fundacja Wspierania Rozwoju Okulistyki „Okulistyka 21” od początku października prowadzi kampanię edukacyjną na temat krótkowzroczności. Projekt skierowany do rodziców dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym jest finansowany przez Urząd Miasta Poznania.
Już ponad 40% młodych ludzi w Europie ma krótkowzroczność. W czasie ostatniego roku z powodu pandemii COVID-19 liczba ta znacząco się zwiększyła. Przyczyniła się do tego nauka zdalna, przez co dzieci większość czasu spędzały przed ekranami mobilnymi, a bardzo mało na świeżym powietrzu. Celem kampanii jest propagowanie wiedzy na temat czynników występowania, metod zapobiegania i wczesnego diagnozowania krótkowzroczności.
Podczas kampanii odpowiemy na następujące pytania:
1. Dlaczego mówi się o epidemii krótkowzroczności na świecie?
2. Czy krótkowzroczność może doprowadzić do poważnych chorób oczu, pogorszenia widzenia, a nawet utraty wzroku?
3. Jak zapobiegać wystąpieniu krótkowzroczności?
4. Czy możliwe jest leczenie krótkowzroczności?
5. Jak często powinno się badać wzrok u dziecka?
6. Jakie są objawy krótkowzroczności?
7. Czy 2-3 letnie dziecko może oglądać filmy na telefonie komórkowym?
8. Ile czasu dziecko powinno spędzać na dworze?
9. Czy suplementy diety pomagają w hamowaniu krótkowzroczności?
Kampania będzie prowadzona między innymi za pomocą mediów społecznościowych, serwisu YouTube oraz telewizji. Patronat nad projektem objęło Starostwo Powiatowe w Poznaniu, Radio Poznań oraz telewizja WTK.
Więcej informacji na stronie: www.miopia.pl oraz https://www.facebook.com/okulistyka21
ul. Malinowa 41
62-070 Dąbrówka
tel. 61 64 60 891