Szanowni Państwo,
przed najbliższymi zebraniami z rodzicami zapraszamy na krótkie spotkanie informacyjne, które odbędzie się w holu szkoły w...
„Gry i zabawy matematyczno-logiczne” to innowacja pedagogiczna, którą realizuję w roku szkolnym 2025/2026 w klasie 3c. Jej głównym celem jest pokazanie uczniom, że matematyka może być radością, przygodą i twórczym wyzwaniem. Chcę odejść od tradycyjnego postrzegania tego przedmiotu jako trudnego i stresującego, a w zamian stworzyć przestrzeń, w której dzieci będą uczyć się poprzez działanie, zabawę i współpracę.
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu w ramach godzin rozwijających zainteresowania. Podczas nich wykorzystuję różnorodne gry i aktywności dydaktyczne, takie jak karty Grabowskiego, sudoku, tangramy, domino czy dobble. Uczniowie uczestniczą również w matematycznych kalamburach, rozwiązują kodowanki oraz projektują własne gry planszowe. Każda z tych form sprzyja rozwijaniu innych kompetencji: sprawności rachunkowej i logicznego myślenia, pamięci i koncentracji, a także kreatywności i umiejętności pracy zespołowej.
Innowacja ta wspiera nie tylko rozwój matematyczny, lecz także społeczny i emocjonalny. Dzieci uczą się wytrwałości, podejmowania decyzji, radzenia sobie z rywalizacją i porażką, a także budują wiarę we własne możliwości. Dzięki systematycznemu wprowadzaniu gier matematyka staje się dla nich naturalną częścią codzienności, źródłem satysfakcji oraz okazją do wspólnej zabawy.
Joanna Jurek
ul. Malinowa 41
62-070 Dąbrówka
tel. 61 64 60 891