Dąbrówka z wizytą w Poczdamie 17-21.10.2022

Już po raz drugi w historii naszej szkoły uczniowie obecnych klas ósmych wzięli udział w 5-dniowym polsko-niemieckim spotkaniu młodzieży w Poczdamie pod Berlinem. Do Niemiec przyjechało 15 uczniów z SP im. KOU w Dąbrówce oraz 15 uczniów z IGS Lindenfeld w Offenbach niedaleko Frankfurtu nad Menem.
Tym razem tematem spotkania była różnorodność zawodowa i zawody przyszłości, a cały pobyt opierał się na idei samoorganizacji, która przejawiała się głównie w samodzielnym organizowaniu posiłków począwszy od zrobienia zakupów, poprzez przygotowanie śniadań, obiadów i kolacji (dla prawie 40 osób!), a skończywszy na każdorazowym posprzątaniu jadalni i kuchni. Dwa razy dziennie młodzież brała udział w warsztatach dotyczących tematyki spotkania, poznając siebie, swoje mocne strony, nawiązując kontakty z koleżankami i kolegami z zaprzyjaźnionej szkoły, a także zastanawiając się nad swoją zawodową przyszłością. W środę udaliśmy się środkami komunikacji publicznej do Berlina, gdzie zwiedziliśmy interaktywne muzeum przyszłości Futurium. Spacerując ulicami Berlina (pogoda nam na szczęście dopisała) widzieliśmy Reichstag, Bramę Brandenburską oraz Pomnik Pomordowanych Żydów Europy. Na koniec zatrzymaliśmy się pod zegarem słonecznym na Alexanderplatz i w grupach udaliśmy się na posiłek i drobne zakupy, po czym zmęczeni wróciliśmy do Poczdamu. W czwartek po obiedzie wędrowaliśmy ulicami Poczdamu, podziwiając spokój i piękno tego miasta. Wykonawszy zadanie w grupach, które polegało na zadaniu co najmniej 3 pytań o tematyce zawodowej napotkanym przechodniom, przespacerowaliśmy się do Parku Sanssouci. Położony w nim pałac Fryderyka II wywarł na wielu niezapomniane wrażenie. Czwartkowy wieczór uświetniła samodzielnie zorganizowana przez uczniów impreza pożegnalna, którą rozpoczęliśmy integracyjną Belgijką. Wspólna zabawa trwała do północy. Po piątkowym śniadaniu zajęliśmy się posprzątaniem wspólnie używanych pomieszczeń, a na koniec zebraliśmy się po raz ostatni w sali seminaryjnej, gdzie podsumowaliśmy całe spotkanie. Po godzinie 13.00, pożegnawszy się ze wszystkimi uczestnikami spotkania (a tu po raz kolejny nie zabrakło i łez), obie grupy wyruszyły w podróż powrotną.
Poniżej wrażenia z pobytu naszych uczniów spisane przez nich samych oraz kilka zdjęć z wyjazdu – zapraszamy do lektury i galerii.