Projekty 2016/2017

Projekt edukacyjny - Budowle świata
Przez cały miesiąc uczniowie klas 5 na lekcjach plastyki poznawali cuda architektury. Wykonywali rysunki oraz szkice znanych i mniej znanych budowli świata m.in. Wieża Eiffla, Big Ben czy Pałac Kultury w Warszawie. Celem projektu było:
- Wyposażenie uczniów, poprzez wielkie wzorce i własną działalność plastyczną, w
podstawowe umiejętności w zakresie warsztatu plastycznego, co umożliwi im
aktywny udział w kulturze.
- Przygotowanie dziecka do odbioru i przeżycia dzieła plastycznego.
- Wykształcenie naturalnych potrzeb aktywności twórczej i ekspresji własnej;
wykształcenie, poprzez atmosferę przebiegu zajęć poczucia wartości działalności
artystycznej jako sposobu wyrażania siebie, co stymuluje ochotę do zajmowania się
sztuką. - Rozwijanie zainteresowania architekturą. Poznawanie budowli ze świata i Polski.
Finałem projektu edukacyjnego było wykonanie w grupach lub indywidualnie makiet przedstawiających budowle.
Wystawę prac można zobaczyć przy pracowni plastycznej.

Adam Kierończyk

Szkoła Promująca Zdrowie

Od początku istnienia naszej placówki staramy się, aby wprowadzać jak najwięcej działań związanych ze zdrowym stylem życia. Bardzo spodobała nam się idea szkół promujących zdrowie dlatego postanowiliśmy się do nich przyłączyć.

Przy opracowywaniu projektu kierowaliśmy się zasadą, że Szkoła Promująca Zdrowie jest szkołą, która w szczególny sposób propaguje zdrowy styl życia, jest szkołą bezpieczną, a jej działania są przemyślane i skuteczne.

W roku 2016/2017 udało nam się zrealizować 23 akcje związane z projektem Szkoła Promująca Zdrowie np:

Aktywna przerwa, Mikołajki na sportowo, dzień sportu, kółko kulinarne, ćwiczenia śródlekcyjne, wspólne śniadania na stołówce szkolnej, szkolenia z pierwszej pomocy, zdrowy pierwszy dzień wiosny, święto herbaty, uczestnictwo w innowacji KUlisy Sportu i wiele innych działań, które nauczyciele realizują w naszej szkole, a wszystko po to, aby propagować zdrowy styl życia wśród uczniów i nauczycieli.

Marta Matysiak

SKO

W roku szkolnym 2016/2017 kontynuowaliśmy program „SKO” prowadzonego przez PKO Bank Polski. „Szkolne Kasy Oszczędności” to największy i najstarszy w Polsce program edukacji finansowej. Ma on na celu zachęcić najmłodszych do oszczędzania i zdobywania wiedzy z zakresu finansów.
SKO liczy obecnie 33 członków z klas I-VI. Mamy nadzieję, że w przyszłym roku będzie więcej oszczędnych osób :)

Marta Matysiak

"Tydzień Matematyki 2017"

Termin realizacji: marzec 2017 rok
Matematyka jest przyjemna i daje dużo radości. Dni Matematyki zostały stworzone po to, aby dać uczniom trochę odmiany w nauce matematyki.
Udział w grach i zabawach matematycznych ma na celu pokazać inną stronę tej nauki.

Ważne daty:
12 MARCA DNIEM MATEMATYKI - Inicjatorem i organizatorem Dnia Matematyki w Polsce jest Stowarzyszenie Doskonalenia i Rozwoju 4improve - patron merytoryczny programu e-math.
14 marca Dzień liczby Pi
17 marca Międzynarodowy Konkurs Matematyczny Kangur

Realizacja:
Poniedziałek 13 marca
Klasy 3, 4, 5, 6 w czasie lekcji matematyki 13 marca odbędą się rozgrywki klasowe, uczniowie będą rozwiązywać łamigłówki podzieleni na grupy. Grupa, która uzyska największą liczbę punktów przechodzi do etapu szkolnego.
Wtorek 14 marca
Dzień liczby Pi - Klasy przygotowują ciekawostki, plakaty, gazetki na dany temat.
Środa 15 marca
Dzień Zadań Matematycznych – uczniowie w czasie trwania przerw, szukają zakodowanych zadań matematycznych, rozkodowują je za pomocą zainstalowanego w telefonie programu „QR Code Reader”, rozwiązują je, wyniki dostarczają nauczycielom matematyki i otrzymują punkty.
Czwartek 16 marca
Międzynarodowy Konkurs Matematyczny Kangur
Piątek 17 marca
Mistrzostwa Międzyklasowe – wygrane drużyny klas 4, 5, 6 na swoim poziomie będą walczyły o tytuł „Mistrzowskiej Klasy – Matematyczne Asy”.
Przewidywane rezultaty
 promocja matematyki wśród uczniów,
 złamanie stereotypu, że matematyka jest nauką abstrakcyjną,
 uczniowie mają większą motywację i chcą się uczyć matematyki,
integracja zespołów klasowych,
 przekonanie uczniów, że matematyka nie jest trudna, a może być nawet przyjemna

Aneta Fryt, Małgorzata Grzelak

„ Poznajemy kontynenty”

Projekt edukacyjny (klasowy) III b
W ramach realizowanego projektu edukacyjnego "Poznajemy kontynenty". Uczniowie klasy III b przygotowywali informacje o poszczególnych kontynentach wykonali gazetkę tematyczną, poznali ciekawostki o zwierzętach i roślinności oraz o ludności zamieszkującej dany kontynent. Projekt cieszył się dużym uznaniem, wszystkie dzieci aktywnie wzięły udział. Projekt miał na celu utrwalenie wiedzy o kontynentach. Dzieci uczyły się poszanowania i tolerancji dla odmienności innych ludzi i kultur oraz rozbudzały swoje zainteresowania życiem przyrodniczym

Anna Pszeniczka

"A trip to London"

Projekt przeprowadzony w klasach III, który miał na celu zapoznanie uczniów z kulturą brytyjską. Przedstawiony był w formie prezentacji oraz krótkich filmów wideo w języku angielskim. Podsumowanie zakończyło się quizem na temat wiedzy z poszczególnych poruszanych obszarów.

Agnieszka Smolarek, Sylwia Kubica

Projekt edukacyjny „Klub gier planszowych"

Program zajęć pozalekcyjnych Klub Gier Planszowych jest próbą odpowiedzi na podstawowe problemy opiekuńczo-wychowawcze pojawiające się we współczesnym świecie oraz zadania szkoły, wynikające z podstawy programowej kształcenia ogólnego.Gry są istotnym sposobem kształtowania odpowiednich postaw dzieci wobec nauki, pracy oraz innych osób. Polega to głównie na doskonaleniu i rozwijaniu właściwości, które są potrzebne w procesie uczenia się. Korzystanie z gier planszowych rozwija zdolność planowej realizacji zamierzeń, zwiększa umiejętność koncentracji, spostrzegawczość i wyobraźnię. Pozwala również polepszyć pamięć, wzrasta umiejętność obserwacji oraz analizy zaistniałej sytuacji.

Joanna Jurek, Adam Kierończyk, Iwona Szymkowiak


Projekt edukacyjny „zabawy plastyczne”

Świetlica szkolna to doskonałe miejsce do wspierania postawy twórczej dziecka poprzez rozwijanie twórczego myślenia i kreatywnego rozwiązywania problemów, kształtowania ekspresji twórczej oraz nauki pokonywania przeszkód emocjonalno-motywacyjnych. Uważamy, że każde dziecko uwielbia rysować i malować, a szczególnie, gdy może wykazać się kreatywnością, własną wyobraźnią czy niebanalnym projektowaniem, który w efekcie końcowym zaskakuje.Twórcze i manualne zabawy najbardziej wzbogacają osobowość dziecka. Rozwój wyobraźni, zdolności manualnych, możliwość wyładowania emocji, a to wszystko dzięki sztuce. Warto pamiętać, że plastyka to nie tylko kartka papieru w formacie A4 i kredki, ale to tysiące możliwości tworzenia ze wszystkiego, co znajdziemy wokół.

Joanna Jurek

W świecie mitologii

Projekt był realizowany zgodnie z planem. Klasa 5b podczas lekcji języka polskiego o poznawała kulturę, mity związane ze światem starożytnej Grecji i Rzymu. Uczniowie, pracując w czasie lekcji oraz wykonując zadania domowe, mieli okazję przejawiać zróżnicowane formy aktywności. Należały do nich między innymi: zbieranie z różnych źródeł informacji o bogach i bohaterach, tworzenie prezentacji multimedialnych, odgrywanie scenek o bogach, rozwiązywanie zagadek, krzyżówek interaktywnych, opracowywanie map mentalnych „w chmurze”, tworzenie gazetek mitologicznych itp.
Projekt cieszył się dużym zainteresowaniem oraz aktywnością uczniów, którzy z niezwykłym zaangażowaniem pracowali podczas lekcji, a także wykonując zadania domowe. Mieli okazję rozwinąć, uzupełnić, a także ugruntować wcześniej poznaną wiedzę na ten temat.

Magdalena Zapadka

Projekt edukacyjny "Hodowla roślin w klasie 2d"

Kontakt z przyrodą każdy człowiek powinien nawiązać jak najwcześniej i przez całe życie go podtrzymywać. Pierwszym krokiem na drodze do ekologicznego życia powinna być chęć i umiejętność życia w środowisku przyrodniczym. Takim środowiskiem dla uczniów może być klasowa hodowla roślin. Jest to miejsce, które umożliwia dzieciom codzienne bezpośrednie obcowanie z przyrodą, jest najbardziej dostępne i zdecydowanie najbliższe.
W klasowej hodowli roślin można prowadzić systematyczne codzienne obserwacje rozwoju rośliny.

Joanna Jurek

Projekt edukacyjny „ Ale w koło jest wesoło”

Świetlica szkolna nie jest miejscem, w którym można się nudzić. Wesołe zajęcia ruchowe to połączenie wszystkiego o czym marzą i czego potrzebują dzieci, czyli edukacja, integracja i zabawa. Świetlica dbając o wszechstronny harmonijny rozwój dzieci kładzie duży nacisk na aktywność ruchową w czasie pobytu dzieci w świetlicy dając uczniom wiele powodów do radości.Jedną z form pracy w świetlicy są codzienne gry i zabawy ruchowe. Nauczyciele w świetlicy wykorzystują elementy metody pedagogiki zabawy KLANZA oraz zabawy metodą Rudolfa Labana, których podstawowym założeniem jest rozwój dziecka poprzez ruch. (Świadomość własnego ciała i usprawnianie ruchowe, oraz dzielenie przestrzeni z innymi ludźmi)

Joanna Jurek
Adam Kierończyk
Magdalena Molewska
Magdalena Nowak

Doświadczenia przyrodnicze – poznajemy tajemnice otaczającego nas świata.

1. Cel projektu: Motywowanie uczniów do samodzielnego poszukiwania informacji, proponowania i przeprowadzania doświadczeń rozwijających umiejętności stawiania hipotez, wnioskowania oraz poszerzających wiedzę.
2. Opis: Projekt polegał na wyszukaniu, opracowaniu i wykonaniu ciekawych doświadczeń przyrodniczych (z zakresu fizyki, chemii, biologii).
Klasy w których projekt został zrealizowany: 5b, 6a, 6b, 6c
3. Termin: listopad – grudzień 2016

Karolina Małecka

Projekt przyrodniczy ,,Przyroda i ja”

Projekt był prowadzony przez cały rok szkolny w klasach czwartych. Celem projektu było rozwijanie zainteresowań przyrodniczych uczniów oraz wykorzystanie zdobytej wiedzy i umiejętności w praktyce.
Realizowane działania:
• Obserwacja wzrostu i rozwoju fasoli.
• Przygotowanie prezentacji Moje zwierzę.
• Wykonanie zielnika drzew i krzewów liściastych.
• Prowadzenie dziennika obserwacji pogody.
• Pomiar i rysowanie w skali planu boiska szkolnego.
• Wykonanie modelu ukształtowania terenu.

Ilona Cerba

Projekt edukacyjny "Wielkanoc"

W dniach od 10-12.04.2017 w świetlicy szkolnej był realizowany projekt edukacyjny pt. Wielkanoc. Celem projektu było poznanie przez świetliki zwyczajów świątecznych oraz rozwijanie uzdolnień plastycznych. Podczas zajęć dzieci miały możliwość obejrzenia prezentacji dot. tradycji i zwyczajów związanych z Wielkanocą ,rozwiązywały quiz wiedzy o Wielkanocy oraz wykonywały piękne prace plastyczne.

I.Szymkowiak, N.Andrzejczak

Projekt "Święta tuż, tuż"

W okresie od 05 do 21.12.2016r. w świetlicy szkolnej był realizowany projekt edukacyjny pt. "Święta tuż, tuż". W czasie trwania projektu Świetliki poznały zwyczaje i tradycje Świąt Bożego Narodzenia w Polsce i na świecie, poznały legendy i piosenki o Św. Mikołaju. Dzieci wykonały piękne prace plastyczne m.in: aniołki, portret św. Mikołaje, choinki, kolorowe bombki.
Ostatnie dni przed Świętami Bożego Narodzenia był wyjątkowy i magiczny, dzieci wspólnie śpiewały kolędy, rozwiązywały zagadki świąteczne oraz opowiadały o Świętach w swoich domach wykonały wspólnie papierowy łańcuch, który ozdobił świetlicę szkolną.

Iwona Szymkowiak,
Joanna Jurek,
Adam Kierończyk

Załącznik: 
Kategoria: 

Bierzemy udział

Organ prowadzący

Gmina Dopiewo

www.dopiewo.pl

Kontakt

Szkoła Podstawowa im. Kawalerów Orderu Uśmiechu

ul. Malinowa 41
62-070 Dąbrówka

tel. 61 64 60 891

Education - This is a contributing Drupal Theme
Design by WeebPal.