W związku ze zmianą rozkładu jazdy pociągów wprowadza się korektę rozkładów busów gminnych od wtorku 12 listopada 2024 r.
...
W ciągu 9 miesięcy trwania programu innowacyjnego ,,Nowe i stare formy komunikacji” uczniowie klasy 3d ze Szkoły Podstawowej im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Dąbrówce wraz z uczniami klasy 3a ze Szkoły Podstawowej im. Polskich Noblistów w Baranowiemieli okazję uświadomić sobie, że zarówno nowoczesne, jak i starsze formy komunikacji są wartościowe. Każda z nich ma swoje zalety i każda może być skutecznie stosowana w określonych sytuacjach.
Uczniowie poprzez pisane listów rozwinęli umiejętność poprawnego budowania zdań, wzbogacili słownictwo, rozwijali fantazję. Dzielili się swoimi emocjami i przeżyciami z rówieśnikami z innej szkoły przy okazji doskonaląc grafomotorykę w czasie odręcznego pisania listu. Kolejnym elementem wychowawczo – edukacyjnym tej innowacji było uczenie dzieci cierpliwości w oczekiwaniu na odpowiedź listowną, która przychodziła ze znacznym opóźnieniem, jednak była nagrodą za wytrwałość i źródłem niepowtarzalnej radości. Uczniowie zauważyli, że nowoczesne formy komunikacji takie jak e-maile, czy videoczaty, przyspieszyły wzajemne poznanie się i pozwoliły na dogłębniejsze zastosowanie TIK w czasie lekcji.
Po 9-ciu miesiącach udziału w innowacji uczniowie:
· Wiedzą jak zredagować list oraz zaadresować kopertę;
· Zapoznali się ze sposobem tradycyjnego wysyłania listów na poczcie;
· Poznali pracę pracowników poczty;
· Nawiązali nowe znajomości z uczniami z innej szkoły poprzez korespondencję listowną, mailową, videoczaty;
· Posługują się poprawną polszczyzną, używają zwrotów grzecznościowych podczas pisania wiadomości;
· Pamiętają o konieczności odpisywania na korespondencję;
· Dbają o grafomotorykę podczas odręcznego pisania listu;
· Rozwinęli swoje umiejętności informatyczne, potrafią korzystać z poczty elektronicznej, czy videoczatu.
Ewaluacja. Wnioski i rekomendacje do programu.
W celu uzyskania informacji zwrotnej na temat przeprowadzonego programu innowacyjnego nauczyciel:
• prowadził obserwację stopnia zaangażowania uczniów podczas prowadzonych zajęć
• na stronie internetowej szkoły zamieścił relację z podjętych działań;
• przeprowadził rozmowy z dziećmi odnośnie realizacji innowacji;
• przeprowadził wywiad z rodzicami odnośnie realizacji innowacji podczas zebrań klasowych.
Szczegółowa i wnikliwa analiza wyników ankiety, przeprowadzonych rozmów pozwoliła ocenić, że wszystkie zaplanowane działania i cele zostały zrealizowane.
Wnioski:
Dzięki przeprowadzonej innowacji:
· podniosła się jakości pracy szkoły poprzez zaangażowanie dzieci w proponowane zadania,
· nastąpił rozwój kompetencji językowych, informatycznych,
· nastąpiła promocja szkoły w środowisku lokalny
Rekomendacje:
· Można kontynuować podjęte działania w klasie w kolejnych latach.
ul. Malinowa 41
62-070 Dąbrówka
tel. 61 64 60 891