Z okazji zbliżających się świąt zachęcamy uczniów do wzięcia udziału w konkursie rzeźbiarskim polegającym na wykonaniu przestrzennej figury...
W styczniu i lutym podczas innowacyjnych zajęć świetlicowych z geografii poznaliśmy kontynenty leżące na półkuli zachodniej, tj. Amerykę Północną i Amerykę Południową. Dowiedzieliśmy się, że Ameryka Północna jest jedynym kontynentem na Ziemi, który ma każdy rodzaj klimatu (od gorącego równikowego po zimny okołobiegunowy), a co za tym idzie też bardzo zróżnicowany krajobraz naturalny, jak również, że znajduje się w jego granicach największa wyspa świata–Grenlandia, najdłuższa autostrada, czy, że Kanada posiada największą liczbę jezior polodowcowych. Na tym etapie poznaliśmy dokładniej świat roślinny i zwierzęcy tajgi na przykładzie Kanady, obejrzeliśmy największe atrakcje kontynentu, m.in. popularny wodospad Niagara na pograniczu USA i Kanady, Wielki Kanion rzeki Kolorado, gejzery w najstarszym Parku Narodowym Yellowstone i Statuę Wolności w USA. Zobaczyliśmy różnice w cechach fizycznych ludności poszczególnych stref klimatycznych, tzn. wśród Eskimosów, Indian i Latynosów.
Omawiając Amerykę Południową zwróciliśmy uwagę na największy na Ziemi las równikowy położony na Nizinie Amazońskiej, będący skupiskiem aż 90% gatunków roślin i zwierząt świata oraz największą fabryką tlenu i tym samym największym filtrem powietrza. Obejrzeliśmy wybrane organizmy żywe oraz atrakcje turystyczne kontynentu, jakimi są np. najwyższy wodospad świata Salto Angel w Wenezueli, najdłuższa rzeka świata Amazonka, Machu Picchu-dawne miasto Inków o powierzchni 2 ha położone w wysokich górach Andach (Peru), Isla del Sol (Wyspa Słońca) w Boliwii- najpiękniejsza z 41 wysp na jeziorze Titicaca czy sławna „huśtawka na końcu świata” w Baños (Ekwador).
Podobnie jak w poprzednich miesiącach w procesie poznawania obu Ameryk pomogły uczestnikom zajęć autorskie prezentacje multimedialne przedstawiające wspomniane zagadnienia opatrzone w fotografie czy podróżnicze filmy dydaktyczne oraz autorskie karty pracy wraz z mapkami konturowymi kontynentów, które uczniowie uzupełniali samodzielnie.
ul. Malinowa 41
62-070 Dąbrówka
tel. 61 64 60 891